Min senaste gadget uppsättning

Plantronics Voyager 855 Bluetooth Headset

Ett stereoheadset med mycket bra ljud. Lite dålig passform för mig men tillräkligt bra jämfört med andra headset jag har provat. Även batteritiden är mycket bra.

Sony TMRBT81P iPod Bluetooth Adaptor

En mycket bra adapter för iPod. Eftersom den inte har något eget batteri så är den mycket liten. Nackdelen är att batteritiden för min iPod blir endast ca 2-3 timmar. Den är dock otroligt stark och sänder utan problem över 5-8 meter. Ca 15 meter är mitt rekord just nu.

iPod Nano 8Gig Black

En trevlig MP3-spelare från Apple.

HTC Touch Pro

Efter ca 3 veckor nu med min coola HTC Touch Pro så är jag mycket nöjd med telefonen. Batteritiden är grym (beror troligen på att jag inte synkar mail m.m. pga. den något udda mailservern på jobbet ). Touch skärmen och TouchFlow3D är mycket bra och har inte strulat en enda gång sedan jag avinstallerade synkprogramvaran för vår mailserver. Även GPS-en verkar dra mycket mindre ström än i min TyTN II.

Sammanfattning

I sin helhet så kan jag nu lyssna på musik och PodCasts från min iPod. Om det ringer så pausas iPoden och man kan svara. När man är klar med telefonsamtalet så startar uppspelningen igen. Hur smidigt som helst. Ljudet är kanon både från iPoden och telefonen. Det två delarna som är solk i bägaren just nu är att vi inte använder Exchange på jobbet och att Telenor verkar blockera trafik till MSN och Hotmail över 3G nätet.

Leave a Reply

