Ny kamera – Canon EOS 40D

Technorati-taggar:

Jag har ju fått en släng av prylgalenhet så jag var ju bara tvungen att köpa mig en ny kamera!

Eftersom dollarn inte står så högt i kurs så bestämde vi oss för att vi skulle köpa en ny kamera när vi landade i Orlando. Jag hade inte 100% bestämt mig men det lutade mot en Canon EOS 40D eller en Canon EOS 450D. Jag hade kollat upp på nätet var det skulle vara billigast så in i bilen och kör till billigaste stället. Inga EOS kameror hemma i huvud taget 😦

Vidare till nästa ställe och där hade som båda hemma, canon (kanon)!

Efter lite funderande så bestämde jag mig för en Canon EOS 40D med ett EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM objektiv för US$ 1300! Vilket kap!

EOS_40D

Efter ca 200 bilder så måste jag säga att det är verkligen ett lyft upp från min Canon EOS 350D som jag har haft tidigare.

Nu är prylgalenheten stillad för ett par timmar till 🙂

Leave a Reply

