Träningsläger på Mallorca – Dag 4

Vaknade till en underbar dag men en nästan helt klarblå himmel. Lite blåsigt men en otroligt morgon.

Hade gärna kört till Sa Calobra eftersom det är en av de långa backarna jag inte har åkt ännu men min form är inte direkt där den var förra gången jag var här. Så jag bestämde mig för en tur utan berg.

Åkte iväg med en lite snabbare grupp men hade svårt att hänga med i uppförsbackarna så efter fikan i Petra så valde jag att åka med den långsamma gruppen. Det känndes mycket bättre men det gick lite väl långsamt för min smak. Efter turen var klar så tog jag en extra runda för mig själv och fick då kämpa mot motvinden och fick upp pulsen en del.

Dagens runda:

  1. Hotellet
  2. Alcudia
  3. Can Picafort
  4. Svände höger halvvägs mellan Can Picafort och Arta mot Petra
  5. Petra
  6. Fika
  7. Ariany
  8. Maria de la Salud
  9. Muro
  10. Can Picafort
  11. Alcudia
  12. Port de Pollenca
  13. Hotellet

IMAGE_120

Distans: 91,1 km

Hastighet: 22,6 km/h

Uppför: 600 m

Kcal: 2595 

Leave a Reply

