Separation av presentation och logik

Under hösten så kommer vi troligtvis att uppdatera projektets Webb-GUI och utvecklingen av GUI:et kommer troligtvis att göras av ett externt team och applikationslogiken av vårt team. Det jag sitter och funderar på är hur vi kan göra denna processen så smidig som möjligt och samtidigt öka testbarheten och återanvändningen så stor som möjligt.
 
Jag har tittat en del på CAB från P&P tidigare men det känns som det är för mycket konfiguration.
 
Jag precis tittat en del på design mönstret Presenter First från Atomic Object. Det verkar mycket mer intressant. Det kommer dock att kräva att vi bygger ett eget ramverk vilket jag är stor motståndare till.
 
Min lågprioriterade tanketråd kommer nog att vara detta problemet. Vad är din åsikt?
 
Leave a Reply

