Verktyg man inte kan vara utan

Jag har nyligen adderat ytterligare ett verktyg till min kodningsverktygslåda som jag inte skulle vilja vara utan – TestDriven.Net TestDriven.Net gör att man kan köra sin unit tester direkt inne ifrån Visual Studio utan att byta till nUnit. Låter inte som mycket men det är det där lilla extra som gör att det blir ännu enklare att skriva unit tester. Att man sedan kan direkt köra testerna med debuggern eller med NCover gör det bara bättre.
 
Mina övriga verktyg som jag inte kan vara utan:

Jag har ännu inte haft tid att använda Rhino Mocks men jag tror Rhino Mocks adderas till listan inom kort.

Leave a Reply

