Nyttan av aktivt kunddeltagande

Idag har jag haft en workshop med ett antal personer från kundens utförande organisation. Det var ett mycket bra möte med livliga och bra diskussioner. Man märker hur otroligt nyttigt det är att jobba nära de som har domänkunskapen för att skapa en bra grund för kravställningen på systemet. Mötesdeltagarna tyckte också att det var bra att delta mer aktivt på detta sätt. Min förhoppning är att när vi kör igång Scrum projektet så skall de vara lika aktiva och deltagande på våra planning meetings och sprint reviews som under denna workshoppen. Framtiden lär väl vissa hur det gick!

Nu behöver vi bara en product owner men det får nog vänta till efter semestrarna.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s