En dag i solen och i The final frontier

Idag fortsatte jag min tur på The Strip i Las Vegas. Jag gick från The Venitian ner till Luxor i strålande solsken och ca 35 graders värme.
 
Man måste bara ge dessa amerikanare credd för hur j***a duktiga dom är på att imitera orginalen runt om i världen!
 
The Ventian är helt fantastisk. Även om jag inte har varit i Venedig så är The Venitian otroligt vacker.
 
Jag som älskar den romerska arkitekuren är i mitt esse vid Ceasar Palace. Ceasar Palace är som att stiga tillbaka till rommartiden om det inte varit för all neon och bilar. Forum romanum here we come!
 
Paris imitationen med Eiffeltornet och triumfbågen är också kanon!
 
När man sedan kommer till New York, New Your så blir det inte sämre.
 
Jag gillar också den egyptiska arkitekture så Luxor är inte så illa heller med sina hieroglyfer och pyramiden. En obelisk skadar inte heller!
 
Man är inte direkt van vid värmen så jag tog Mono rail:en upp till The Hilton och The StarTrek Experience. 
 
Eftersom man är lite av en Star Trek fan så var jag bara tvungen att gå in. Jag tog "The Back Stage Tour" och fick en guidad tur genom musseet och bakom kulisserna på de två attraktionerna: Klingon Encounter och Borg Invasion 4D. Vi fick bland annat se hur dom hade gjort alla effekterna och alla kulliser. Jag fick bland annat sitta i Jean Luc Picards stol på bryggan till Entrprise och "beamad" till Entrprise. Jag får nog gå tillbaka senare i veckan och ta en av attraktionerna.
 
Sen bar det av tillbaka till hotellet för att registrera sig för MIX men det gick inte! Får vänta till imorgon när MEDCs registrering öppnar.
 
Så nu sitter jag på rummet och skriver detta efter att ha installerat FITNesse på vår test server. Hoppas få igång lite FIT tester under kvällen.
 

Leave a Reply

